RECENZIA: Povedal, že budem šťastná (Adriana Gregorová)

Vydavateľstvo: Elist
Rok vydania: 2016
Počet strán: 260 strán
Väzba: brožovaná

Anotácia

Miriam a Ján. Manželský pár, ktorý nemohol byť viac odlišný, no napriek tomu ich držalo silné puto – dcéra. Nový život v zahraničí u večnej nespokojnej svokry, otrávenej životom, narušil krehkú schránku ich vzťahu. Ján hľadal potešenie u ctižiadostivej Petry, ktorá očakávala viac, ako jej ponúkal. Pomaly sa zamotal do spleti klamstiev a vlastnou vinou prišiel o dobre platenú prácu. V bezvýchodiskovej situácii spoznal obávaného mafiána, a ten mu dal ponuku, ktorá by sa nemala odmietať. Čo by sa stalo, ak by ju Ján prijal? Zachránil by tým rúcajúce sa manželstvo? A čo Miriam, bola bez viny?
Kniha je jedinečná v tom, že opisuje príbeh z pohľadu muža aj ženy.

::::::::::::::::::::::::::::::::::

Z anotácie môžete nadobudnúť pocit, že ide o nejaký typický ženský román, že to bude niečo presladené romantikou a klasickým klišé. Aj ja som z toho mala takýto pocit...

Keď som ju však začala čítať, pookriala som a naplno som sa do toho začítala. Musím priznať, že štýl, akým je táto kniha napísaná je veľmi čítavý a svižný. A zo začiatku to skutočne pôsobí tak, ako vám nahovára anotácia. Stretávame sa takmer klasicky s manželským párom, ktorému to prestáva postupne fungovať.

Ale dej pekne graduje a k jednej zápletke sa pridáva ďalšia a začína sa to krásne zamotávať a knihu už nemôžete pustiť z rúk. Dobre to plynie a zrazu si uvedomíte, že ste prečítali kopec strán aj keď ste boli len na začiatku. Musíte prevracať stránky, nedýchate.

Z klišoidného prvotného začiatku sa postupom času stáva veľmi dobrý a napínavý dej, do ktorého autorka zaplietla zaujímavú tematiku podsvetia. Považujem to za veľmi zaujímavú a dobrú kombináciu reálnych problémov v živote človeka a niečoho, čo obyčajný človek stretáva v televízii či v knihách. Vykresľuje to ako skutočne vec, ktorá sa ľahko môže stať.

Celý príbeh je veľmi skutočný, no zároveň musím uznať, že všetky tie vážne a seriózne veci sú podané svižne a miestami s príjemným humorom. Všetkému ste schopní vďaka podaniu uveriť a začínate normálne uvažovať, že sa to môže kedykoľvek stať, alebo že niečo takéto sa vo svete reálne deje.

A hoci na prvý pohľad sa zdá, že okamžite odhadnete ako to celé skončí, dej vás na každom mieste prekvapuje a šokuje a vtedy si poviete, že musíte knihu dočítať na jeden záťah, lebo by ste to nevydržali ani desať minút.

Príbeh rozprávali dve postavy - teda obaja manželia. Čo mi trochu vadilo bolo práve to, že sa mi zdalo, že prechody medzi rozprávaním jednej či druhej postavy boli málo viditeľne oddelené. Napríklad by mohli byť oddelené tak ako časové úseky. Takto som mala chvíľami problém zistiť, kto rozpráva príbeh a musela som sa spamätať, pretože som sa pýtala: čo to tá Miriam hovorí?

Druhá vec, nad ktorou som sa mierne pozastavila bolo to, že v druhej polovici knihy hlavná postava Miriam akoby zmenila postoj v priebehu pár minút. Najprv to bola ona, ktorá panikárila a potom sa zrazu tvárila, že tá druhá osoba preháňa. Chápem, že tomu nemohla uveriť, ale pripadalo mi to tam trošku ako skok.

Ale inak oceňujem to, že príbeh rozprávajú dve postavy, pretože to tomu dáva trošku iný a lepší rozmer a nie je to potom také ploché, ale je to uveriteľné.

Ale to boli v podstate jediné negatíva, ktoré som v knihe videla. Inak musím povedať, že ma kniha poriadne prekvapila, ohromila a šokovala. Bola veľmi dobre napísaná a to, čo sa zdalo ako klišoidný román sa nakoniec vyvinulo vo veľmi dobré dielo s prvkami krimi, čo veľmi, veľmi oceňujem.

A ak nie ste na romantiku a bojíte sa do tejto knihy pustiť, tak svoje obavy môžete pokojne zahodiť, pretože romantiky je tam skutočne pomenej, sú tam skôr badateľné reálne problémy dvoch ľudí, čo znamená napríklad neveru, a to mňa osobne veľmi bavilo a myslím, že to zaujíma mnohých z nás. Takže výborná kombinácia reálnych životných problémov s kriminálnym prostredím, akým je mafia.

Navyše koniec je šokujúci a napínavý a po dočítaní knihy som nad tým musela stále rozmýšľať a nevedela som sa od knihy vôbec odpútať. Áno, táto kniha má pre mňa ten skvelý "wow efekt".

Záverom je to veľmi dobre napísaná kniha s krimi prvkami nie len pre ženské čitateľky typických ženských románov, ale aj pre tých, ktorí si potrpia na krimi príbehy. Myslím, že v tých reálnych situáciách sa môžete aj nájsť, alebo nazrieť do myslenia človeka v takýchto okamihoch. A mňa osobne kniha fakt prekvapila a ohromila, takže vám ju môžem vrelo odporúčať.

Pustite sa do nej a neotáľajte! Neoľutujete! Ani ja neľutujem.

PS: Obdivujem krásnu obálku a veľmi, veľmi sa teším na pokračovanie, ktoré má byť tento rok v máji. :)

Hodnotenie

4,5/5

Komentáre

  1. Tiež by som podľa anotácie povedala, že pôjde o klasický romantický román pre ženy. Teší ma, že sa v príbehu ukrýva viac a vďaka za super recenziu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem za recenziu. Veľmi si vážim tieto slová :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý váš komentár. :)