streda, 19. apríla 2017

RECENZIA: Nasleduje zastávka... (Martin Praslička, Paulína Trenčanská)

Vydavateľstvo: Art Floyd
Rok vydania: 2017
Počet strán: 152
Väzba: brožovaná

Anotácia

Dvaja mladí autori vám priblížia osudy viacerých postáv, ktoré sa ocitajú v dobrodružných, dramatických a napínavých situáciách takzvaného bežného života. Reflexia o dnešnej dobe podaná formou pútavých príbehov s neočakávaným vyvrcholením. Autori sa prevteľujú do svojich postáv, pričom im nechávajú voľnú ruku. Nitky ich osudov sa samovoľne prepletajú...

:::::::::::::::::::::::::.

Zbierka príbehov Nasleduje zastávka má nie len krásnu obálku, ale aj čitavý a zaujímavý obsah. Čítala som ju dlhšie, ale to je skôr mojou krízou. 

Kniha ponúka rôzne príbehy z reálneho života, ktoré sú tak skvelo opísané a vytvorené, že máte pocit, akoby to sami autori tejto zbierky prežili. Skutočne sa dokázali výborne vžiť do rolí svojich postáv. 

Hoci to nemalo ten potrebný wow efekt, ktorý by som si priala, bolo to veľmi, veľmi dobré čítanie. Bolo to pútavé, malo to hlavu a pätu a každý príbeh bol niečím zaujímavý. Najviac sa mi páčilo to, keď niektoré príbehy na seba naväzovali jemnou nitkou súvislosti. 

Je fakticky vidno, že sa autori inšpirovali skutočným životom. Zároveň príbehy, ktoré sa môžu stávať každý deň, podávajú z takou ľahkosťou a úžasným nadhľadom. Perfektne opisujú aj minulosť postáv, ich myšlienky a vnútorné monológy sú skrátka skvelé. 

Čitateľ je zároveň zasadený do roly nemého pozorovateľa všetkých tých príbehov. A zároveň všetko preciťujete a zamýšľate sa nad tým, aký dokáže byť život rôzny, nepredvídateľný, hrozný, no zároveň dobrý. 

Skutočne najviac oceňujem ten štýl, akým to je napísané. Dokázali totiž všetko zaznamenať tak, aby nebol čitateľ o nič ukrátený. 

Ale chýbal mi ten wow efekt ako celku. Knihu som po dočítaní odložila späť do knižnice a nemala som pocit, že si ju chcem prečítať znovu. Neviem však, či to je mojou vinou či vplyvom, alebo knihou. Na to neviem dodnes prísť. 

A na záver? Môžem len odporúčať, pokiaľ máte radi príbehy z reálneho prostredia a zaujímajú vás rôzne postavy a ich príbehy. Je to super kniha. Pre mňa síce bez toho wow efektu, ale je to dobré a myslím, že kniha si zaslúži svoje miesto vo vašej knižnici, pokiaľ skutočne ste milovníkom reálnych príbehov. 

Nedajte sa odradiť tým, že to pre mňa nemalo ten správny efekt, skutočne neviem prísť na to, čím to bolo. Azda mojou krízou. 

Hodnotenie

4/5

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý váš komentár. :)