RECENZIA: Vtáčkar (Marek Boško)

Vydavateľstvo: Tatran
Rok vydania: 2016
Počet strán: 336
Väzba: pevná s prebalom
Žáner: dobrodružný román

Anotácia

Rozľahlý amazonský prales obývaný nebezpečnými indiánskymi kmeňmi ukrýva tajomstvo, ku ktorému smeruje niekoľko dobrodruhov. Najnebezpečnejší z nich, Vtáčkar, sa nezastaví pred ničím. Prezývku dostal podľa SMRTEĽNE JEDOVATÉHO PAVÚKA. Brazílsky magnát Carlos Vargas zostaví nesúrodý tím, s ktorým vyrazí do amazonskej džungle hľadať mýtické Stratené mesto. Okrem dvoch vedcov a počítačového experta je v tíme množstvo žoldnierov, ktorí majú zabezpečiť ochranu na indiánskych územiach. Každý očakáva od výpravy niečo iné, doktorka Lívia objav takmer vyhynutých druhov, PROFESOR Rimmel nové archeologické náleziská a samotný Carlos Vargas dúfa, že nájde poklad. Vedci čoskoro vytušia, že cieľom výpravy je niečo iné, ako im tvrdil. Prvé stretnutie s Indiánmi a bezhlavá streľba potvrdia ich hmlisté predtuchy. Vo Vtáčkarovi si vychutnáme drsné prostredie amazonského pralesa, dobrodružnú zápletku s nečakaným koncom, nevyspytateľné správanie domorodcov a záhadu okolo postavy Luisita, ktorý sa vyfarbí v záverečných KAPITOLÁCH − fantastické čítanie.

:::::::::::::::::::::::::::::::

Táto kniha s perfektne spracovanou obálkou a napohľad zaujímavým dejom sa mi dostala do rúk už v marci, ale...

Snažila som sa do nej začítať takmer sto krát. Nakoniec sa mi to podarilo. Strašne som sa na túto knihu tešila, pretože anotácia sľubuje skvelú knihu plnú akcie a zaujímavý dej. Nie že by to, čo sľubuje nedodržala, ale ja neviem. 

Mne sa čítala strašne ťažko, do čítania som sa musela nútiť a miliónkrát som zvažovala, či nezačnem čítať niečo iné. Dej začínal pomaly a napriek gradácii u mňa ten záujem o to, čo sa stane ďalej akosi chladol. 

Je to určené milovníkom Indiana Jonesa, čo ja rozhodne nie som, ale i tak som si myslela, že by ma to mohlo baviť. Som predsa čitateľka bažiaca po akcii a napätí. 

Ako vravím, niežeby sa mi toho nedostalo, ale mňa kniha vyslovene nebavila. Dodnes neviem prísť na koreň tomu, čo to spôsobilo, ale keď si dnes predstavím, ako som sa s knihou morila, tak mi to pripadá strašné. 

Fakt je ten, že sa mi to tu podobá na Seduktora (nie na knihu ale na pocity), pretože som sa rovnako na obe tešila a verila som, že tieto knihy ma pohltia, budú ma neskutočne baviť a že si ich užijem. Práve preto ma sklamanie ešte o to viac mrzí, že som od toho veľa očakávala. 

Nemôžem povedať, že knihu nemáte čítať, pretože je zlá, ja môžem len s istým zarmútením povedať, že mi absolútne, ale absolútne nesadla a nebavila ma. 

Má to dobrý námet aj je tam tá akcia, ale ja som si v tom nič extra nenašla, nič čo by ma tak dokonale bavilo ako iné dobrodružné knihy, ktoré som prečítala. 

Mrzí ma to, ale u mňa táto kniha definitívne prepadla a už sa ju nebudem pokúšať čítať znovu. Keď som ju čítala, akurát vo mne budila nezáujem a nechuť ju ďalej čítať. Možno som mala dať na to, že to je pre milovníkov Indiana Jonesa a nepúšťať sa do toho. 

Som sklamaná a mrzí ma to. Ale ak patríte k tým milovníkom Indiana Jonesa, tak do toho choďte. 

Záverečné hodnotenie 

1/5 bodov 

Komentáre